Huurvoorwaarden Tentenverhuur:

 

HUURPERIODE: Alle prijzen van onze Tentenverhuur zijn gebaseerd op 1 tot 3 huurdag(en). Voor een langere periode gebruiken van de spullen wordt een toeslag gerekend. Normaal gesproken wordt een bestelling een dag voor gebruik bezorgd/gebouwd en een dag na gebruik weer opgehaald, wij noemen dit de transportdagen. Indien U de bestelling bij ons op wil komen halen, dan mag dit ook een dag voor gebruik va. 13.00 uur en kunt u de bestelling een dag na gebruik weer voor 12.00 uur bij ons terugbrengen. De transportdagen worden niet als extra huurdagen gezien.

 

EXTRA HUURDAGEN: Voor een langere huurperiode rekenen wij een toeslag van 25% van het basis huurtarief, met een maximum van 1 week. Bij huur langer dan een week is de huurprijs op aanvraag.

De huurprijzen voor dorpsfeesten, evenementen, festivals of langer dan een week, zijn op aanvraag.

 

BEZORGDAGEN: Wij bezorgen standaard op de dag vóór gebruik en halen de spullen retour op de dag ná gebruik. Met uitzondering van het weekend; bij gebruik op maandag worden de spullen al op zaterdag bezorgd. Bij gebruik op zaterdag worden de spullen op maandag retour gehaald. De zondag wordt dan niet als huurdag gerekend. Uiteraard is er in overleg een afwijkende bezorg- of retour dag af te stemmen. Zo nodig 's morgens brengen en op de namiddag retour halen. Dit geldt alleen voor de Profi-line en Pagodetenten. ( Retour halen in de avonduren is tegen dubbel transporttarief )

BEZORGTIJDEN: Uw bestelling wordt bezorgd op de afgesproken dag tussen 08.00 en 17.00 uur. Wij halen de bestelling weer retour op de retour datum tussen 08.00 en 17.00 uur. Specifieke bezorg- en retour tijden geven wij U op onze huurbevestiging aan. Wenst U een bezorging of retour halen buiten de aangegeven tijden om te laten plaats vinden, dan is dit in overleg mogelijk. U dient dan echter wel rekening te moeten houden met extra kosten. Onze medewerkers kunnen u daarover informeren.

 

BEZORGING: Bezorging geschiedt alleen op de begane grond en op één locatie tenzij anders is overeengekomen. Voor alle goederen dient rekening gehouden te worden met de bereikbaarheid van de locatie, toegankelijk voor onze vrachtauto. Bezorging geschied alleen via verhard terrein, dus geen grindpaden. Als blijkt dat bij levering de goederen niet op “normale” wijze op de locatie kunnen worden geleverd, dan worden eventuele handelingskosten (als extra transportkosten etc.) en annuleringskosten berekend. Is het terrein te nat, en daardoor niet toegankelijk voor onze vrachtauto, dan dient de huurder vroegtijdig zorg te dragen voor rijplaten. Eventuele schade aan de paden en terrein, veroorzaakt door het inrijden van onze vrachtauto, is voor rekening van de huurder. Het oprijden van het terrein, is na toestemming en in opdracht van en voor verantwoording van de huurder.

De goederen dienen ook weer klaar te staan op de afgesproken tijd daar waar ze ook zijn afgeleverd (ook weer op één locatie) tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.


BEZORG- & RETOUR KOSTEN: U treft op de offerte en op de huurbevestiging de bezorg- en retour kosten aan die zijn afgestemd op de door U aangegeven wensen. Op de offerte en de bevestiging staat ook de bezorg- en retour datum vermeld. De bezorg- en retour kosten ( ook wel transportkosten genoemd ) zijn afhankelijk van afstand en order grootte.

 

ZELF OPHALEN EN TERUG BRENGEN VAN EEN PROFI-LINE TENT: Ondanks dat bijna iedereen er voor kiest om een bestelling te laten bezorgen, is de mogelijkheid er natuurlijk ook om zelf een bestelling op te halen en weer terug te brengen. U ontvangt dan op de huurbevestiging een tijdsmoment met 'tijdslot' waarop de bestelling gehaald kan worden. Komt U buiten dit 'tijdslot' om, dan dient U er rekening mee te moeten houden, dat er niemand aanwezig is om Uw bestelling mee te geven. Komt het gegeven tijdsmoment U niet uit, neem dan vroegtijdig contact met ons op.

Let op: het zelf ophalen is alleen van toepassing op onze Profi-line tenten, alle andere tenten worden door de verhuurder bezorgt, gebouwd en afgebroken / terug gehaald.

Ook zijn er enkele materialen, welke niet op een klein aanhangwagentje meegegeven worden. Zoals flameheaters.

 

OP- EN AFBOUW: De gehuurde tent(en) (behalve Profi-line tenten) worden standaard door de verhuurder opgebouwd. De verhuurder komt altijd met minimaal 2 personen, om voor de op- en afbouw zorg te dragen. De op- en afbouwkosten zijn op aanvraag beschikbaar. Deze zijn o.a. afhankelijk van type tent en bijkomende materialen, maar ook van of er vrijwillige hulp bij opbouw en afbraak beschikbaar is. Vooraf bespreekbaar.

De huurder kan in de op- en afbouw kosten besparen, door voldoende vrijwillige hulp aan te bieden.

 

DE LOCATIE: de locatie dient vrij te zijn van obstakels, en vrij toegankelijk voor onze (vracht)auto's. Het terrein waar de tent geplaatst moet worden, dient vlak te zijn. Een bouwterrein dient geëgaliseerd en verhard te zijn. Openbare terrein, zoals een parkeerterrein en pleinen, dient de huurder vooraf voor een zgn. 'klikplan' te zorgen. Ondergrondse leidingen, kabels en drainage, dient vooraf gemarkeerd te zijn. Onze tenten worden verankerd met grondpennen van ca. 1 meter lang. Eventuele hierdoor veroorzaakte schade is voor de huurder. Wanneer verankering met pennen niet mogelijk is, dient dit vooraf aan de verhuurder gemeld te zijn en kan de tent ook verankerd worden d.m.v. ballastblokken. Hier wordt een meerprijs voor berekend.

 

VERZEKERING: Onze tenten zijn standaard verzekerd tegen stormschade. De huurder dient zelf een verzekering af te sluiten tegen brand, diefstal en vandalisme.

 

VOORSCHRIFTEN: Onze tenten voldoen aan alle Europese vastgestelde brand- en veiligheidseisen en zijn voorzien van een Tentboek, samengesteld door Tentech (conform NEN 8020-41), met daarin alle constructieberekeningen en technische informatie. Wij versturen het tentboek, na tent-reservering, op aanvraag naar je toe. Dit tentboek heb je nodig bij de vergunning aanvraag voor jou evenement.

 

EXTRA MATERIAAL: Alle extra ingehuurde materialen, zoals meubilair, podium, verlichting, etc. vallen onder de verhuurvoorwaarden voor Partyverhuur.

 

SCHADE EN/OF DEFECT: Bij het ontstaan van een defect, dient de huurder zich onmiddellijk in verbinding met de verhuurder te stellen. Zelf reparatie is zonder toestemming van de verhuurder niet toegestaan. Gebreken, ontstaan door ondeskundig gebruik van het gehuurde, zijn geheel voor rekening van de huurder.

 

BETALEN/FACTURERING: Na afloop van uw opdracht, en/of na terug ontvangst van het gehuurde, wordt er een factuur opgemaakt, en dient binnen 14 dagen na factuurdatum betaald te zijn. Indien binnen de gegeven betalingstermijn geen betaling heeft plaatsgevonden, is de huurder van rechtswege in verzuim. De huurder is dan de wettelijke handelsrente verschuldigd, alsmede buitengerechtelijke incassokosten van 15% van de hoofdsom met een
minimum van € 350,=. De verhuurder behoud zich het recht om een aanbetaling van 50% netto huurbedrag, vooraf aan de huurder te vragen. Of het volledige bedrag vooraf te voldoen. Het betaalde bedrag wordt op de eindfactuur verrekend, alsmede de BTW berekening

 

ANNULERING: zolang gewenste materialen in offerte staan, zijn deze nog niet gereserveerd, echter zodra U tot definitieve reservering overgaat, worden deze aan U bevestigd en vast gelegd. Mocht U vervolgens de bestelling weer willen annuleren, of enkele items uit de bestelling, dan worden er annuleringskosten aan U doorberekend. Annulering tot 1 maand voor opdracht is 25% van het netto huurbedrag, annulering tot 1 week voor opdracht is 50% van het netto huurbedrag, annulering binnen de week van aflevering is 100% van het netto huurbedrag.

 

PRIVACY BELEID: alle van U verkregen gegevens, zullen niet voor reclame doeleinden gebruikt worden.

Voor meer informatie over ons privacy beleid, klik hier.